I vår digitale hverdag er det i første omgang nettsiden kunder først kommer i kontakt med. Derfor er det ekstra viktig å ha en nettside som er tilpasset kundenes informasjonsbehov. I tillegg kan du hente ut verdifull data om hvordan du når kundene dine ved hjelp av nettsiden din. I denne guiden gir vi deg tips og triks til hvordan bedriften din får en god nettside.

Klikk på et av temaene for å hoppe direkte til det relevante temaet.

1. Nettsidens funksjoner
2. Er det dyrt med nettside?
3. Hvordan lage nettside selv – billigst mulig
4. Slik bør nettsiden se ut
5. Ulike publiseringssystemer
∙ Joomla
∙ WordPress
∙ Wix
∙ Unbounce
∙ Weebly
∙ Squarespace
6. Disse verktøyene hjelper deg å se hva kundene dine gjør på nettsiden din
∙ Google Analytics
∙ Hotjar
∙ Heap
∙ Mixpanel
∙ Amplitude
7. Oppsummering

1. Nettsidens funksjoner

Nærmest alle bedrifter opererer med egen nettside. Nettsidens formål er å speile hva bedriftens hovedaktivitet er. Det omfatter salg, markedsføring, kundeservice og generell informasjon om bedriften. Derfor er det viktig som bedrift å ha et klart budskap og plan for hvilken funksjon nettsiden skal ha.

Dersom formålet er å selge produkter via nettsiden, er det viktig å ha en oversiktlig måte å vise frem produktene på og et fornuftig menysystem som gjør det enkelt å navigere. Dersom nettsiden kun er for å gi generell info om selskapet ditt, er det derimot viktigere at siden laster raskt, og at den viktigste informasjonen om selskapet ditt blir presentert først.

Et annet hensyn som må tas tilknyttet nettside er hvilken informasjon den skal gi deg og din bedrift om kundene dine. Nettsiden er kanskje den viktigste portalen for å hente kundedata. Til slikt er det gjerne tredjepartsløsninger som for eksempel Google Analytics som anvendes. Derfor er det også viktig å tilrettelegge nettsidens infrastruktur så det er enkelt å implementere slike tredjepartstjenester.

2. Er det dyrt med nettside?

Kostnaden på hjemmesiden avhenger av hvor kompleks hjemmeside du ønsker deg. I likhet med selve hensikten med nettsiden, er kostnadene tett knyttet opp mot hvilken funksjon du ønsker at nettsiden din skal ha. Eksempelvis er en standard nettside via WordPress gratis å ha, men idet du ønsker å gå forbi standardtemaene vil det innføre en merkostnad som kan gå fra 250 – 500 kroner.

Når det kommer til å anskaffe seg en nettside er det generelt tre ting du kan gjøre:

  • Utvikle egen
  • Ha en norsk utvikler
  • Utflagge utviklingen til utlandet

Å utvikle egen nettside involverer som oftest høye kostnader og krever tradisjonelt mye IT-kunnskap. Likevel er det mange plattformer som tilbyr enkle og intuitive løsninger for å lage en nettside. Dermed blir det å utvikle en egen nettside fra bunnen av in-house mer et spørsmål om nåverdien er verdt det.

Å ha norske utviklere innebærer også ofte store kostnader. Dette gjøres på prosjektbasis og kan gjerne koste opp mot 100 000 til 500 000 kroner. Fordelen med å ha en norsk utvikler blir derimot at kommunikasjonen med utvikleren blir enklere, samt at du får full service. Sistnevnte er spesielt viktig i sammenheng med problemer som dukker opp underveis tilknyttet nettsiden din. I tillegg er det enklere å kvalitetssikre innholdet på nettsiden.

Å ha utenlandske utviklere er på sin side billigere. Det er gjerne ukrainske og indiske freelancere som opererer som utviklere her. Her har du flere portaler hvor du kan utlyse arbeidet som kreves, som for eksempel UpWork, Fiverr og 99designs. Felles for disse portalene er at du kan se omtaler fra tidligere kunder av vedkommende freelancer, samt søke etter spesifikke ferdigheter hos utvikleren du ønsker å bruke. Her kan du få en hjemmeside for noen få tusen kroner. Samtidig er det her en risiko at kvaliteten på hjemmesiden ikke blir slik du ønsker, eller at du må gå mange runder med utviklerne for å få ønsket resultat.

Noe annet du bør tenke på når det kommer til nettsiden din er såkalt SSL-sertifikat. Dette trenger du for å vise at hjemmesiden din er verifisert og trygg, og at uvedkomne ikke vil stjele informasjonen som legges igjen på siden. Hvis du ikke har SSL-sertifikat på nettsiden vil den også fremstå som utrygg og særlig Chrome-nettleseren vil gi en stor advarsel hvis sertifikatet mangler og det er en betalingsløsning på nettsiden. Et SSL-sertifikat koster rundt 1 000 kr i året.

Serverplass er også greit å ha hvis du har en nettside. Amazon har her en fin løsning som gjør at du kun betaler for den faktiske serverplassen nettsiden din bruker, slik at det justerer seg etter faktisk trafikk på nettsiden. Det er heller ikke så dyrt og garanterer nesten 100 % oppetid.

Illustrasjonsbilde av en utvikler som jobber med en nettside.

Bilde: Hvem du vil skal utvikle nettsiden din fører til hvor god kontroll du selv har over den.

3. Hvordan lage nettside selv – billigst mulig

Det finnes en rekke leverandører som tilbyr selvbetjeningsløsninger på nettsider. Blant disse finner du Wix, Unbounce, Squarespace og mange flere. Felles for disse er at de er ment for å lage enkle nettsider som ikke krever så mye infrastruktur. Hvis du for eksempel har en bedrift som tilbyr regnskapstjenester, trenger du ikke nødvendigvis annet enn å ha informasjon om tjenestene du tilbyr på nettsiden din. Dermed kan du fint bruke en av disse «selvbetjente» løsningene.

Et eksempel på en enkel selvbetjent løsning er Unbounce. Unbounce har en «klikk og dra»-løsning som gjør det ekstremt enkelt å benytte ulike elementer for å lage en informativ nettside. Mange bedrifter kombinerer slike løsninger med WordPress. Hovedsakelig gjøres det fordi WordPress enklere håndterer ulike typer innhold, mens eksempelvis Unbounce gjør det å sende ut ett budskap tydeligere. Derfor er også en slik kombinasjon hyppig brukt i reklamekampanjer.

Det å styre innholdet på nettsiden, såkalt «Content Management System» (CMS), som WordPress er, er særlig blitt utviklet i det siste. Enkelte leverandører tilbyr nå lignende systemer som Unbounce, med lignende egenskaper som WordPress har, slik at du kan endre på dataene i CMS-systemet og det vises i den enkle informative delen som Unbounce representerer. Dette er utmerkede nettsideløsninger for bedrifter som primært opererer med reklamekampanjer og gjerne kun tilbyr én type tjeneste, eksempelvis konsulenttjenester.

De fleste bedrifter nyter godt av å ha kontroll på regnskapet. Se vår oversikt over regnskapssystemer her.

4. Slik bør nettsiden se ut

For brukere av nettsiden din er kanskje brukergrensesnittet det aller viktigste. Grensesnittet må dermed tilpasses etter formålet det skal betjene – er det salg av én enkel tjeneste, er det en nettbutikk eller kun for å informere? Hvordan kan brukeren enklest navigere på nettsiden for å finne opplysningene vedkommende leter etter? Alt dette bør du strukturere en skisse på i forkant av å levere oppdrag til en eventuell utvikler eller benytter en selvbetjent løsning.

Hovedregelen er dermed at du bør ta en vurdering på menystruktur. Dette kan du gjøre ved å skissere hvordan nettsiden din skal se ut med tanke på hvilke kundesegment du sikter mot, samt hvilke tjenester du tilbyr.

For nettbutikker er eksempelvis Shopify en optimal nettsideløsning som viser produktkatalogen din intuitivt. Er hensikten å informere, så er tidligere nevnte Unbounce enkelt å bruke for kunder som bare vil scrolle langs én side for å finne informasjon. Noen tjenester integrerer også data fra ulike tredjepartstjenester som sosiale medier eller tar bruk av informasjonskapsler for å tilpasse siden etter hver bruker. Eksempel på dette er Hubspot. Disse nettsideløsningene kan dermed også tilpasses etter hvilken kanal den besøkende brukeren kommer fra – det være seg fra enten eksterne lenker eller sosiale medier.

For å vite hvordan nettsiden din bør se ut bør du dermed tenke på hvilket budskap du vil få frem til hvilken bruker. Dermed kan du velge hvilken nettsideløsning du vil bruke, og ta i betraktning hvor mye tid du vil bruke på å utvikle nettsiden din, og eventuelt utlyse det til eksterne utviklere.

Skjermdump av layout på en nettside.

Bilde: Squarespace har selv en nettside som ved første øyekast viser deg hva du kan gjøre med deres publiseringssystem. Der har de blant annet en bildekarusell som viser ulike bruksområder. Foto: Skjermdump

5. Ulike publiseringssystemer

Ulike publiseringssystemer for nettsider (eller innholdsstyringssystemer) tilbyr forskjellige løsninger til ulike behov. I tabellen under følger en oversikt over det viktigste disse tjenestene tilbyr samt pris og beste bruksområde. De ulike publiseringssystemene vi tar sikte på her er:

  • Joomla
  • WordPress
  • Wix
  • Unbounce
  • Weebly
  • Squarespace
PubliseringssystemPris per månedNøkkelegenskapBest bruk
Joomla0 krEn favoritt blant nettsideutviklere. Kvalitetssikrer også utvidelser så nettsiden din blir sikrest mulig.I samarbeid med rutinerte utviklere, om du ikke er det selv. Gir derav mindre grad av selvbetjening.
WordPress0 krGir rom for å oppskalere nettsiden din, og har enormt utvalg av pluginsSvært allsidig og passer for alle bedriftsstørrelser. Kan fint brukes i samarbeid med utviklere.
Wix107 kr for småbedrifterHar en funksjon som lager hele nettsiden for deg, ved at du kun spesifiserer formåletFor deg som ikke har kapasitet til å samhandle med utviklere og vil ha størst mulig kreativ frihet på nettsiden.
Unbounce683 krPubliseringssystem for landing pages, hvis hovedformål er å konvertere besøkende til nettsiden din.Som tillegg til nettsiden din. Unbounce er god på å føre kampanjer for deg ved hjelp av landing pages og pop-ups.
Weebly216 kr for småbedrifterSvært brukervennlig og billigste skalerbarhet fra gratisløsning til premiumløsning.For deg som vil ha en en god nettside fra start uten å betale for mye. God inngangsløsning for å teste ut selvbetjente publiseringssystemer.
Squarespace156 krStørst utvalg av prisvinnende nettsidemaler på design.For deg som har virksomheten sentrert rundt et produkt med fokus på estetikk. Er også et selvbetjent publiseringssystem.

Joomla

Joomla er i likhet med WordPress et publiseringssystem. Det involverer at tilnærmet alle nettsidetyper kan bli laget med enten Joomla eller WordPress. Joomla tilbyr en rekke plugins som er tilleggsverktøy som kan integreres i nettsiden. Eksempel på dette er blant annet EFSEO, som optimaliserer for søkemotortreff. I tillegg tilbyr Joomla en rekke grafiske maler som også kan integreres på nettsiden.

Joomla sin logo

En fordel ved Joomla er derimot sikkerhet. Ved å installere plugins på Joomla kan du kreve at plugins du bruker har SSL-sertifikat. Slik kan du forhindre at selve nettsiden din ikke mister SSL-sertifikatet sitt, og forblir sikkert. I tillegg kan du også via Joomlas portal se hvilke plugins som har kjente sikkerhetshull, noe WordPress ikke har noe oversikt over via sin portal.

En annen fordel ved Joomla er nettsideløsningens dokumentasjon. Dette gjør det enkelt for utviklere å forstå nettsiden og videreutvikle den til ethvert behov nettsiden måtte utfylle. Denne fordelen fører derimot til en ulempe for deg om du ikke ønsker eller ikke har råd til å bruke eksterne utviklere i stor grad.

WordPress

WordPress er på sin side det mest brukte publiseringssystemet. WordPress tilbyr tilnærmet uendelig mange plugins som kan være med på å forme nettsiden din slik du ønsker den. I tillegg kan du også automatisk installere WordPress når du setter opp domenet ditt. Det vil si at når du eksempelvis setter opp domenet hjemmeside.com for bedriften din Hjemmeside AS, så er det mulig å få satt opp WordPress i konfigurasjonsprosessen til hjemmeside.com.Logoen til WordPress

Fordelene ved å bruke WordPress er mange. Blant annet er plugins på WordPress som oftest veldig brukervennlige. Eksempelvis er Yoast SEO mye enklere å bruke som søkemotoroptimaliseringsverktøy på WordPress enn det Joomlas tilsvarende verktøy, EFSEO, er. Dette gjør at nettsiden din sine innlegg enkelt rangerer bra på søkemotorer, slik at du får økt trafikk hos kundesegmentet ditt.

WordPress er også mye mer brukervennlig for ikke-webutviklere. Det vil si at WordPress med sine plugins er enklere å håndtere selv, og at du slipper å måtte ha en egen utvikler å henvende deg til hver gang du gjør små tilpasninger. WordPress har også et stort supportnettverk som igjen gjør selvbetjening enklere.

Wix

Wix er et typisk selvbetjent «klikk-og-dra»-publiseringssystem. Fellesnevneren for slike publiseringssystemer er at de er tilpasset nybegynnere som absolutt ikke kan koding. Disse tillater større rom for kreativ frihet, med fokus på nettsidens estetikk. På denne fronten er Wix et publiseringssystem som kombinerer enkel bruk med masse kreativ frihet. Med Wix kan du klikke og dra alt – overalt.

Logoen til Wix

Hvis denne «klikk-og-dra» løsningen blir for overveldende tilbyr Wix også Wix ADI (Artificial Design Intelligence). Denne funksjonen lager en hel nettside for deg, ved at du kun velger farger og temaer du vil ha, samt formålet med nettsiden. Du får fremdeles muligheten til å klikke og dra i etterkant, men det er en funksjon som lager nettsiden din superraskt.

De største svakhetene ved Wix ligger publiseringssystemets lave kompleksitet. Hvis du for eksempel har laget en nettside med Wix og bestemmer deg for å bytte grafisk profil i etterkant, så vil ikke Wix la deg bytte mal. Dermed blir du nødt til å lage en helt ny nettside. I tillegg har Wix kun opptil 50GB lagringsplass på sitt aller dyreste abonnement.

Unbounce

Unbounce er tilbyr i all hovedsak det som kalles for «landing pages». Logoen til Unbounce

Disse er ment som kun én side med ett klart budskap. Eksempel på budskapene kan være et søknadsskjema, påmelding av nyhetsbrev, eller en video med bedriften sin nettsides preg. Derfor brukes Unbounce ofte i reklamekampanjer som går på tvers av ulike flater.

Rent funksjonelt, er også Unbounce en «klikk-og-dra» løsning. Fordelen med dette er igjen at du slipper å ha noe teknisk kompetanse, samtidig som at Unbounce lar deg sette inn mer avanserte ting som pop-ups. I tillegg er Unbounce svært integrerbar med andre verktøy som for eksempel WordPress.

Weebly

Weebly er også et selvbetjent «klikk-og-dra»-publiseringssystem. Du kan likevel ikke dra elementer like mye i Weebly som i Wix, ettersom Weebly er mer fokusert på struktur og setter opp rammer som guider designet ditt. Likevel, fremstår Weebly som veldig brukervennlig kontra eksempelvis WordPress og Joomla.Logoen til Weebly

Den beste egenskapen til Weebly er at dette publiseringssystemet er veldig skalerbart. Det innebærer at Weebly har det billigste prisalternativet hvis du skal bytte fra gratisløsningen. Det billigste alternativet koster 5 dollar per måned, og fjerner .weebly-domenet. I gratisløsningen har du dermed eksempelvis www.nettside.weebly.com, mens i det neste steget har du www.nettside.com. I prisplanen etter det igjen får du ubegrenset lagringsplass, muligheten for videobakgrunner og noen nettbutikkfunksjoner (opptil 25 produkter).

Den største svakheten ved Weebly ligger derimot i at du ikke kan gjenopprette nettsiden din uten å kontakte Weeblys support. Med dette mister plattformen litt av poenget av det å være et fullstendig selvbetjent publiseringssystem, skulle det skje noe med nettsiden din.

Squarespace

Squarespace er i likhet med Wix og Weebly et selvbetjent «klikk-og-dra»-publiseringssystem. Squarespace sin største fordel ligger i malene til systemet. Alle nettsidemalene er optimalt tilpasset til både desktop og mobil, og designet til malene er de mest prisbelønte designmessig.Logoen til Squarespace

Du kan også bytte mal når som helst, i tillegg til å jobbe på flere maler for å sjekke hvilket som passer ditt behov best. Om det så skulle være at formålet ditt er å presentere fotografiporteføljen din eller bare en enkel blogg, så er Squarespace det beste alternativet av de selvbetjente publiseringssystemene.

På den andre siden, er Squarespace sin største ulempe at løsningen ikke har noen apper. Du kan dermed ikke skalere opp virksomheten på nettsiden din etter behov i like stor grad som på Wix eller Weebly sin løsning. For å gjøre det må du i så fall enten finne en ny mal eller bytte publiseringssystem, ettersom de eneste appene du får er en enkel blogg- og analyseapp.

6. Disse verktøyene hjelper deg å se hva kundene dine gjør på hjemmesiden din

Det finnes et mylder av ulike verktøy som skal hjelpe deg å forstå hvem dine egentlige kunder er. For å finne de mest lønnsomme kundene dine via nettsiden din, er det et par verktøy som stikker ut:

  • Google Analytics
  • Hotjar
  • Heap.io
  • Mixpanel
  • Amplitude

I tabellen under finner du oversikt over hovedformålet til de ulike analyseverktøyene.

AnalyseverktøyHovedformål
Google AnalyticsGi data på all trafikk på nettsiden din.
HotjarGi data på hvordan besøkende beveger seg på nettsiden din, og fasiliterer testing av nye funksjoner på nettsiden for deg.
Heap.ioSynliggjør trafikken på nettsiden ved å splitte opp brukeratferd i oversiktlig grafikk.
MixpanelHjelper deg i å dytte («nudge») besøkende på nettsiden din til å utføre en bestemt handling du ønsker de skal utføre.
AmplitudeSpesialisert i å spore trafikk på tvers av plattformer, eksempelvis fra Facebook til nettsiden. Har et større fokus på å fremme produkt enn salg, sammenlignet med Mixpanel.

Google Analytics

Google Analytics er en gratis tjeneste som gir deg data på den digitale markedsføringen din. For å kunne bruke Google Analytics må du installere en kode på alle sidene som inngår i nettsiden din. Dataene Google Analytics dermed henter ut skilles ut i dimensjoner og målestokk. Dimensjon er eksempelvis lokasjonen dataene stammer fra, som Oslo eller Facebook, mens målestokken er den kvantitative målenheten, eksempelvis antall treff eller lenkeklikk.Logoen til Google Analytics

Det du dermed kan bruke disse dataene til er å se hvordan du får trafikk på nettsiden din, hvordan besøkende på nettsiden din beveger seg på nettsiden og hvilke handlinger de foretar. Google Analytics er nærmest obligatorisk å ha inkorporert på nettsiden din i disse dager. Det finnes utallige guider på hvordan dette verktøyet fungerer og til og med kurs. Utdannet.no har et gratis kurs.

Hotjar

Hotjar på sin side gir en mye mer intuitiv oversikt over hvor på nettsiden din besøkende klikker. Med sine «heatmaps» kan du enkelt se hvor besøkende fysisk hviler pekeren sin. Dermed kan du optimalisere for hvor du kan legge enkelte knapper, samt teste ut hvilke farger eller former brukere responderer på.Logoen til Hotjar

Hotjar gir deg også muligheten til å legge inn spørreskjemaer som pop-ups. Disse kan legges til slik at når brukere eksempelvis klikker seg ut av nettsiden din, så kan de svare på hvordan brukeropplevelsen deres var.

I tillegg gir Hotjar deg en idé om hvordan «kjøpstrakten» din fungerer. Du har kanskje en tanke om at besøkende går inn på nettsiden, klikker på produktet ditt og dermed kjøper. Med Hotjar kan du få oversikt over hvor de faller av i denne kjøpstrakten, hva besøkende vier oppmerksomheten sin på, og teste ut ulike tiltak for å forbedre denne.

Heap.io

Heap.io er i likhet med Google Analytics et analyseverktøy for nettsider. I motsetning til Google Analytics, er det ikke nødvendig å bygge inn en spesiell kode for hver side på domenet ditt. Heap.io tilbyr en API (som er en slags kode for å overvåke handlinger eksternt), hvilket samkjører eksterne applikasjoner og nettsiden din. Det betyr at hvis du eksempelvis har et kommentarfelt på nettsiden din som er linket til Facebook, så kan Heap fremdeles overvåke hvilke aktiviteter brukerne foretar på nettsiden din.Logoen til Heap.io

Den aller beste egenskapen til Heap.io ligger i verktøyets svært brukervennlige grensesnitt. Mens du i Google Analytics må bruke enorme mengder med tid for å kunne hente ut informasjon om hvor besøkende på nettsiden din klikker seg videre, kan du enkelt sette dette opp i Heap.io. Effekten er at du får opp intuitive grafer, infografikk og tall både du og eventuelle kolleger forstår. Du kan til og med følge med på antall besøkende på nettsiden din direkte – og få med deg hva de gjør.

Mixpanel

Mixpanel har mange av de samme egenskapene som Google Analytics og Heap.io. I likhet med Google Analytics må du også kode inn en kode på de ulike sidene du vil hente ut data fra. Hovedforskjellen ligger derimot i det at du med Mixpanel får mye bedre data fra appene dine (eller nettsiden din).Logoen til Mixpanel

Med Mixpanel kan du også utføre mer avanserte funksjoner som for eksempel nudging for ulike målgrupper. Essensen ved nudging er at du kan identifisere hvilke brukere av nettsiden din som er lønnsomme og tilpasse nettsiden for at de lønnsomme kundene blir motivert til å eksempelvis kjøpe masse produkter av deg. Et annet resultat av denne nudgingen er at besøkende også kan få tilpassede pushvarsler på desktop eller mobil. Mixpanel er dermed et analyseverktøy som passer for mer avanserte nettsider, hvor formålet er å fange opp publikumsinteresser.

Amplitude

Amplitude på sin side er det mest avanserte av disse analyseverktøyene. Verktøyet utfører mange av de samme funksjonene som Mixpanel, men er spesialisert på å også spore trafikk fra ulike plattformer. Amplitude er også mer fokusert på å presentere brukervennlige dashbord som gir deg all klikk-til-handling-informasjonen du trenger. Amplitude er dermed mye mer produktfokusert enn Mixpanel (som er i større grad salgsfokusert), ettersom Amplitude fokuserer i større grad på hvilke handlinger brukeren av nettsiden din gjør.Logoen til Amplitude

Kunne du tenkt deg enda mer analyse? Da kan et CRM-system være nyttig. Sjekk ut vår CRM-guide her.

Oppsummering

Ved å vie oppmerksomheten din til nettsiden kan du både oppfylle kundenes informasjonsbehov og skaffe verdifull kundeinnsikt. Nettsiden trenger heller ikke å være så dyr til å begynne med. Så lenge du legger til rette for oppskalering av nettsiden, er du også sikret for videre utvikling av datainnhenting og dermed videre vekst av virksomheten din. Derfor er også valg av utvikler viktig i tillegg til godt forarbeid.

Ved å tidlig bestemme seg for nettsidens struktur, samtidig som du kartlegger potensielle kunders atferdsmønster, kan du videre bestemme deg for hvilket publiseringssystem du vil bruke. Sistnevnte skal også aller helst kunne samhandle fint med de analyseverktøyene du vil bruke.

Avslutningsvis er det derfor viktig at du:

  1. Bestemmer deg for nettsidens formål.
  2. Skisserer en menystruktur som gjør det enkelt for kundene å navigere på nettsiden.
  3. Setter en budsjettramme og finner en god utvikler om du ikke har tid til å lage nettsiden selv.
  4. Finner et publiseringssystem som enten du, utvikler eller begge enkelt kan styre.
  5. Integrerer analyseverktøyene i nettsiden som får ut den informasjonen du trenger.
    Illustrasjonsbilde av en nettside med analyseverktøy.

    Bilde: Når du endelig har skaffet deg en nettside, kan du høste godt av analyseverktøyene du har valgt.

Innholdet på bloggen reflekterer synspunktene til enkeltpersoner som har skrevet eller kommentert i blogginnleggene, og ikke FundingPartner som selskap. Innholdet i innleggene skal hverken anses som råd eller offisielle synspunkter fra FundingPartner.

Gratis investeringsbudsjett

Meld deg på nyhetsbrevet vårt, og få gratis investeringsbudsjett.